De wereld van online marketing leads
Online marketing leads worden gebruikt door bedrijven voor het benaderen van potentiële klanten of bedrijven. Een van de reden dat dit erg effectief is dat je alleen mensen benaderd die waarschijnlijk al geïnteresseerd zijn of in de markt zitten waar jij een product of dienst aanbiedt. Een lead is dan ook een potentiële klant, dit kan een bedrijf zijn maar ook een persoon.
Business to business
Een van de beste platformen voor b2b is LinkedIn. Uit een onderzoek van HubSpot is gebleken dat 80% van alle b2b leads afkomstig vanuit social media via LinkedIn waren en maar 13% vanuit twitter en 7%van facebook. Dit komt onder andere door het feit dat LinkedIn een professioneel platform is en er minder ruis is. Daarom is LinkedIn een uitstekend platform voor het genereren van online marketing leads. Dit kan je doen door zelf opzoek te gaan naar leads door middel van de leads generator van LinkedIn genaamd: Sales Navigator. Je kan er ook voor kiezen dit uit te besteden aan online marketing bedrijven. Hoe dan ook de wereld van leads via social media is een interessante sector en kan voor goede resultaten zorgen voor een bedrijf.